Ahmet Koraltürk,”Sadece erkek oyuncularla çalışıyorum”

Ahmet Koraltürk,”Sadece erkek oyuncularla çalışıyorum”

17.782 views
0
PAYLAŞ

Tiyatro aşkıyla oyunculuğa başlayıp, cast direktörlüğü ve menajerlikle yoluna devam eden, sektöre kaliteli isimlerin katılmasını sağlayan Ahmet Koraltürk, Filmstudio dergisinin 4.sayısına misafir oldu. Röportajı aşağıdan okuyacağınız gibi www.filmstudiodd.com adresinden de ulaşabilirsiniz.

Tiyatro aşkıyla oyunculuğa başlayıp, cast direktörlüğü ve menajerlikle yoluna devam eden, sektöre kaliteli isimlerin katılmasını sağlayan Ahmet Koraltürk, Filmstudio’ya misafir oldu.

2011 yılından beri Vodvil Management çatısı altında kendine özgü sağlam ilkeleriyle mesleğini icra eden Ahmet Koraltürk’ü diğer meslektaşlarından ayıran bir özelliği var. O sadece erkek oyunculara menajerlik yapmayı tercih ediyor.
İlk bakışta bu farklı bir tavır gibi gelse de Koraltürk’ün mesleki anlamda kendince haklı nedenleri var. Kendisiyle söyleşirken bu tercihinin sebebinin ayrımcılık değil, mesleki nedenler olduğunu anlıyoruz. Üstelik bir profesyonelin çalışma tarzını belirleme hakkına saygı duymak gerektiğini düşünüyoruz.

ahmet kuralturk (1)
FS: Sizi biraz tanıyabilir miyiz?
AHMET KORALTÜRK: 32 yaşındayım, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü mezunuyum. Herşey üniversiteden sonra oyuncu olma planları yaparken Sinan Çetin’le tanışmamla başladı. Sinan Çetin’in “Neden reklam filmlerimize cast yapmıyorsun?” teklifi üzerine bu işi heyecanla kabul edip 2003 yılında Plato Film’de çalışmaya başladım. Reklam ve dizi sektörünün yeni yeni geliştiği ve kendini ispatladığı o keyifli zamanlarda, bu camianın nasıl ilerlediği ve neler olması gerektiği konusunda büyük bir okul oldu Plato Film benim için. Gözlerimi açtığımda ise 6 yıl olmuş ve gerçek kariyer başlangıcım böyle ilerlemişti.

OYUNCULUK İÇİMDE UKDE OLARAK KALMADI
FS: Oyunculuk içinizde bir ukte olarak kalmadı mı?
AHMET KORALTÜRK: Kalmadı. Herkes çok şaşırıyor; “Ahmet, hiç mi içinde oyunculuk adına kalan bir şey olmadı?” diye, ama olmadı. Zaten artık öyle bir özgüvenim de kalmadı. Koysanız beni kameranın önüne ilk defa geçmiş gibi hissederim. Oysa çok idealist başlamıştı her şey. Hatta devlet tiyatrosunu kazanıp oyuncu olarak Türkiye’nin her noktasına bile gidebilirdim.

SEKTÖRDE GÖRÜNEN İLE OLAN AYNI DEĞİL
FS: Oyunculuktan sizi koparan ne oldu?
AHMET KORALTÜRK: Aslında zamanla oldu. Oyuncuyken sektör hakkında düşündüğüm birçok şeyin göründüğü ile aynı olmadığını gördüm. Oyunculuktan sonra inşaat sektörüne girseydim sıkıntı çekebilirdim ama, cast sorumlusu olarak zorluk çekmedim. Çoğu oyuncularla zaten tanışıyordum. Bu işten çok keyif aldım. Ardından Prodüktörlük yapma şansım da oldu. Bir çok reklam ve video klip prodüksiyonu yaptık. “Çocuk” isimli uzun metrajlı bir film yaptık. Bu telaş içerisinde çok insan tanıdım, kamera arkasını daha iyi anlayabildim. Ufak ufak, parça parça oyunculuk benden koptu.

OYUNCULARIMA VAKİT AYIRMAYI TERCİH EDİYORUM
FS: Menajerlik ve cast direktörlüğünü bir arada mı yürütüyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Evet, hem menajerlik hem cast direktörlüğü yapmaya çalışıyorum. Vodvil’de 8 kişilik bir ekibiz. Büyük yapım şirketleriyle çalışıyoruz, sadece reklam üzerine cast çalışması yapıyoruz. Dizi ve sinema filmlerine girmiyoruz şimdilik. Çünkü o alanda yapımcılar ile daha yoğun mesai harcamak gerekiyor ama şu an oyuncularıma vakit ayırmayı tercih ediyorum.
Reklam sektörü çok iyi. Reklam sektörünü dizi ile kıyaslarsanız, çalışanına daha değer veren ve daha iyi kazandıran bir sektör olduğunu görürsünüz.

FS: Dizi sektörünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Büyük bir coğrafyada büyük işler başarmaya başladık. Yeni nesil yazar, yönetmen, yapımcı ve oyuncu çok değerli sanatçılarımız var. Yurt dışı satışlarıyla beraber milyar dolarlık bir sektöre sahibiz. Elimize böyle bir imkân geçmişken başarılı olmamız lazım, elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız. Tabi ki bunun yanında çok eksiğimiz var. Bunlardan bence en önemlisi hikaye geliştirmede, doğru ekibi işe sürmekte ve cast konusunda alelacele oluşumlara giriyoruz. Daha büyük projeler tasarlamak istiyorsak daha demlenmiş vakitlere ihtiyacımız var.

DRAMADA SEYİRCİYİ OYUNCULUK BAĞLIYOR
FS: Bir cast direktörü olarak dizilerin tutmasında oyuncunun payının ne kadar olduğunu düşünüyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Şu aralar moda icabı dizilerin bütçeleriyle kıyaslamalar yapmaya başladık. Oysa bunları bir bütün olarak değerlendirmeliyiz. Dizi izlerken kimse; bu mekâna ne kadar para verildi? Bu sahnede kaç kamera kullanıldı? Işık nereden geldi? Şaryo kullanıldı mı? Bunlara bakmıyor. Tabi ki iş yüksek bütçeler gerektiriyorsa ayrı konu. Yapımcının harcadığı para seyirciyi bağlamıyor. Tüm işlerde önemli katkıların en başında oyunculuk geliyor. ‘Süper Baba’, ‘İkinci Bahar’ dizilerinde çok büyük prodüksiyon yoktu ama sıcak, ve en önemlisi samimi dizilerdi.

MEDCEZİR’İN CASTI HARİKA
FS: Takip ettiğiniz diziler var mı?
AHMET KORALTÜRK: Tabi ki işim icabı hepsine göz atmaya çalışıyorum. Ankara’nın Dikmeni’ni seviyorum. Sempatik bir iş, tatlı gidiyor. Bunun yanında Medcezir çok başarılı bir uyarlama ve harika bir castı var ona göz gezdiriyorum.

FS: Oyuncu seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Erkek olmasına dikkat ediyorum. :) Kadın oyuncularla hiç çalışmadım. Oyuncularımla çalışmaya başlamadan önce, karşılıklı birbirimizi tanımak ve birbirimizden beklentilerimizi doğru anlamak gerekiyor bence. Aynı noktalarda yer alan insanların fikir birliktelikleri ve hayat görüşleri bir şekilde onları başarılı kılıyor.
FS: Kadınlarla çalışmamayı tercih etmenizin asıl nedeni, onları tam olarak anlayamayacağınızı düşünmeniz mi?
AHMET KORALTÜRK: Hayır, aslında “bir kadını bir kadın daha iyi anlar’ diye bir şey yok. Ben de anlarım, hatta bazen bir kadını bir erkek daha iyi anlayabiliyor. Kadın oyuncuların kariyer planları daha zorlu bir süreç bence. Erkekler meslek alanında, ne istediklerine daha hakimler bence.

EŞİMİN MENAJERLİĞİNİ YAPMIYORUM
FS: Sadece erkeklerle çalışma kararı almanızda evli olmanızın etkisi var mı?
AHMET KORALTÜRK: Erkekler ile çalışma kararı aldığım zaman evli değildim. Eşim kıskanç biri olmasa da bu durumdan memnun.

FS: Eşiniz de bir oyuncu. Onun da mı menajerliğini yapmıyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Hayır, yapmıyorum. Sadece elimden geldiğince dışarıdan destek vermeye çalışıyorum.

OYUNCU SEÇİMİ EVLİLİK GİBİ
FS: Çalışacağınız oyuncuları seçerken erkek olmaları haricinde nelere dikkat ediyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Oyuncularla bir birimizi seçiyoruz aslında. İki taraf için de hayattan beklentileriniz aynıysa mutlaka başarılı oluyorsunuz. Bu bir evlilik gibi, bir oyuncum her gün 2 kere eşi ile konuşuyorsa 2 kere de benimle konuşuyor. Fabrikalaşıp değil de, butik kalıp arkadaş şeklinde ilerleme yönündeyim. Biri ile çalışırken mutlaka referans alıyorum. Tanımaya çalışıyorum, hemen sözleşme yapmıyorum.

AHLAKİ DEĞERLERE UYMAYAN OYUNCUYLA ÇALIŞMAM
FS: Asla çalışmam dediğiniz oyuncu tipi var mı?
AHMET KORALTÜRK: Ahlaki değerlere uymayan oyuncularla çalışmam.

FS: Sizi bu mesleği seçtiğinize pişman eden kişilerle karşılaştığınız oldu mu?
AHMET KORALTÜRK: Olmadı desem yalan olur. Sonuçta işimizi severek yapsakta hepimiz bir yerde kendi menfaatlerimizi de düşünmek zorundayız. Ama menfaat sınırlarını zorlayanlar ve çirkin durumlar ortaya koyanlar tabi ki yok değil.

OYUNCUNUN 5 YILLIK KARİYERİNİ KONUŞACAK DURUMDA DEĞİLİZ
FS: Oyuncularınızın kariyer yönetimini nasıl planlıyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Bu son zamanların ikon cümlesi. Türkiye’de işler ne kadar kariyer yönetimi ile ilerleyebilir, önce onu düşünmeli. Kariyer planı dediğimiz şeyi “sektörün kariyer planından” ayıramazsınız bence. Sürekli başımıza gelen belirsizlik sendromu , “yayına girmesiyle kalkması bir olan diziler”, ” çekilip çekilmeyeceği muallak olan sinema filmleri” arasında dosdoğru bir yol izlemek ve plan yapmak bence çok zor. Hollywood ve bazı Avrupa ülkelerindeki gibi oyuncunuzun 5 yıl sonra ne yiyip içeceği, kaç kilo alıp vereceği üzerine konuşacak durumda değiliz. Ülkenin sanat ve medya algısının haricinde büyük farklılıklar yaratabilmek çok zor.

ÖZEL HAYATINA MÜDAHALE EDECEĞİM OYUNCUM YOK
FS: Oyuncularınızın özel hayatlarına nereye kadar müdahale ediyorsunuz?
AHMET KORALTÜRK: Benim hiç özel hayatına müdahale edeceğim oyuncum yok. Hepsi kendini bilen oyuncular, düzenli hayatları var. Bazen ne giyerler, ne içerler, hangi kanala çıkarlar, hangi gazeteye röportaj verirler bunlara karıştığım oluyor tabi.

FS: Mesela evli bir oyuncunuz sevgilisi ile basına yakalansa bu krizi nasıl yönetirsiniz?
AHMET KORALTÜRK: En az yara alarak çözmeye çalışırım ama başıma hiç gelmedi. Geleceğini de sanmıyorum.

KENAN İMİRZALIOĞLU DÜNYA ÇAPINDA YETENEK
FS: Yabancı menajerlerle görüşme fırsatınız oluyor mu? Bu işler oralarda nasıl yürüyor?
AHMET KORALTÜRK: Kanada ABC Televizyonu’nun “The Missing” dizisi Türkiye’de büyük bir prodüksiyonla sezon finali çekiyordu. Kast direktörlüğünü üstlenmiştik. Büyük bir ajans sahibi olan Brad Pitt ve Matt Damon gibi oyuncuların menajeri Suzanne Smith ile çok keyifli bir çalışma yaptık. Mütevazılığı ve samimiyeti bizi çok etkilemişti. Orada da büyük ajanslar var, daha kurumsal ve hiyerarşik yürüdüğünü biliyorum işlerin. Hollywood ’da bir menajer Hindistan’a da, başka ülkelere de oyuncu veriyor. Senede 3 bin, 4 bin film çekilen bir yer, böyle oluncada orada şartlar daha profesyonel oluyor.

FS: Yetenek olarak dünya çapındaki oyuncularla yarışabilecek oyuncularımız var mı?
AHMET KORALTÜRK: Bizim dil problemimiz var, onun dışında birçok oyuncumuz kendine oralarda şans bulabilir. Mesela, Kenan İmirzalıoğlu dünya çapında bir yetenek.

OYUNCU VE ŞİRKET EKİBİME FİLM YAPMAK İSTİYORUM
FS: Mesleki anlamda hedefleriniz neler?
AHMET KORALTÜRK: İnşallah günün birinde kendi şirket ve oyuncu ekibimize bir film yapmak diyebilirim.

FS: Oyuncuların zor insanlar olduğu söylenir, sizce de öyle mi?
AHMET KORALTÜRK: 2014 yılındayız ve hepimizin maddi manevi şartları çok zor. Tüm mesleklerde kolay insanların artık az rastlandığını düşünüyorum. Kolay insanın tanımıda bence çok karışık.

BENCE AYŞE BARIM
FS: Türkiye’de menajerlik ne durumda, bu işin duayenleri kim?
Bence, Ayşe Barım, bu işi ilk başlatan ve en iyi yapan kişi diyebilirim. Mesleğin zeminini ve duruşunu güçlendiriyor. Menajerlik sistemi daha yeni yeni oturuyor. Oyuncular, yapımcılar ne durumdaysa menajerler de o durumda. Yapımcı işinin kalkmasını istemez, menajer de oyuncusunun dizisinin bitmesini istemez, o açıdan zincirleme durumundayız. Bir şeylerin yukarıdan değişmesi lazım, biz tek başımıza yapamayız. Ülkenin kendine has kuralları var. Bu yolda aynı noktada buluşup, hedefiniz bir ise hayatta yüzünüze gülen güzellikler çoğalıyor.

http://www.filmstudiodd.com http://www.facebook.com/FilmStudioDD/http://www.twitter.com/FilmStudioDD

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAKIN